STELLANTIS / مشکلاتی که پس از ادغام PSA-FCA پیش می آید

[ad_1]

ماتریس پرتاب می شود. اکثریت بلغارستان (99 درصد و درصد شکسته) سهامداران PSA و FCA چراغ سبز این امر را روشن کردند ادغام بین دو شرکت غول متولد استلانتیس: چهارمین خودروساز بزرگ جهان پس از فولکس واگن ، رنو-نیسان و تویوتا با فروش 8.7 میلیون خودرو ، 400000 کارمند و بیش از 180 میلیارد یورو گردش مالی. و اکنون مشکلات واقعی آغاز می شود. مدیر عامل گروه کارلوس تاوارس وظیفه لرزش مچ دست خود را دارد و حتی ذکر مشکلات او با مشکل روبرو است: ایجاد حضور چشمگیر در چین از پژو-سیتروئن و فیات کرایسلر ، مدیریت حاشیه های کاهش یافته در بخش خرده کامپکت هدایت روند اصلی در بخش با سرمایه گذاری در اتومبیل های الکتریکی یا شبه الکتریکی که بازار ناشناخته آمریکا روبرو است ، جلوگیری از آدم خواری در میان محصولات مشابه 14 مارک این گروه ، احیای مارک های برتر برتر مانند آلفارومئو و مازراتی ، و به ویژه برای حذف از ظرفیت مازاد تولید استثنایی کارخانه های آن.

آخری جوهر خواهد بود زیرا بدون عقلانی کردن هزینه ، به دست آوردن درآمد مورد نیاز برای تأمین مالی اهداف دیگر دشوارتر خواهد بود. و کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. طبق گفته Lmc ، آژانس نقشه برداری و پیش بینی بازار خودرو ، گروه Stellantis می تواند کارخانه هایی با ظرفیت ترکیبی کافی برای ساخت تمام اتومبیل های فورد فروخته شده در یک سال را تعطیل کرده و تولید خود را فقط با استفاده از ایمپلنت های باقی مانده ادامه دهد. همچنین ، طبق LMC ، PSA و FCA کمتر از نیمی از ظرفیت خود را در سال 2020 استفاده کردند. یک نتیجه هیولا از بازارهای کوچک ناشی از همه گیری ، اما حتی در یک سال عالی مانند 2016 ، دو گروه با هم ظرفیت تولید بیش از حد 4 میلیون ماشین. در چین و آسیا ، وضعیت حتی بحرانی تر است ، زیرا فقط 8٪ از ظرفیت تولید استفاده می شود. به طور خلاصه ، 100 اتومبیل قابل تولید است و فقط هشت خودرو فروخته می شود.

به گفته تحلیلگران Lmc در سراسر جهان ، Stellantis سالانه 8 میلیون دستگاه خودرو تولید می كند و می تواند تقریباً دو برابر بیشتر تولید كند. مشکلی که فقط از دو طریق قابل حل است: فروش بیشتر یا کاهش خطوط تولید. واضح است که اولین راه حل به هیچ وجه آسان نیست و حتی خوش بینانه ترین راه حل در تورین ، دیترویت و پاریس نیز می تواند سالانه فروش یک رقمی را افزایش دهد ، نه دو برابر. مورد دوم مطمئناً سریعتر اما پر از موانع است. از جمله سهامداران عمده استلانتیس ، دولت فرانسه است که بیش از 6 درصد مالک آن است و بعید به نظر می رسد تعطیلی کارخانه در کوه های آلپ را بپذیرد. و حتی در ایتالیا نیز چنین تصمیمی به راحتی پذیرفته نمی شود. اکنون این امر منجر به غر زدن به دور ریختن مارک تاریخی مانند لانچیا خواهد شد که به نظر می رسد در میان گزینه های میز تاوارس باشد. کارخانه های خارج از کشورهای مرجع این شرکت مانند کارخانه اوپل در بندر اِلِمِرِر انگلیس یا کارخانه فیات در کراگوئواچ صربستان بیشتر در معرض خطر هستند.

کارلوس تاوارس ، راننده رالی سابق و یکی از باتجربه ترین مدیران صنعت ، در جلسه سهامداران گفت: “ما برای این ادغام آماده هستیم.” با توجه به مشکلاتی که باید با آنها روبرو شویم ، همه واقعاً امیدواریم.

© پخش مجدد ذخیره شده است

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *