Crash Thwarts اندونزی برای بهبودی شرکت های هواپیمایی این کشور تلاش می کند

[ad_1]

بانکوک – در حالی که بیماری همه گیر ویروس کرونا ، آسمان اندونزی را از ترافیک هوایی پاک می کند ، کاپیتان. افوان ، خلبان با تجربه بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی سریویجایا ، منتظر ماند.

خلبان سابق نیروی هوایی اندونزی که به داشتن نماز مسلمان سفید هنگام پرواز مشهور است ، او وقت خود را با شبیه سازهای پرواز سریوجایا پر می کند که برای اطمینان از خلبانان برای حفظ پروانه خود حداقل ساعت پرواز را انجام داده اند. او دعا کرد و به همکارانش توصیه کرد که تقوی خود را نیز حفظ کنند.

روز شنبه ، پرواز 182 هواپیمایی Sriwijaya Air به سرپرستی کاپیتان افوان ، دقایقی پس از برخاستن در زیر باران شدید به دریای جاوا سقوط کرد. هواپیمای مسافربری بوئینگ 737-500 62 نفر از جمله شش خدمه فعال را حمل می کند.

بعد از ظهر روز یکشنبه ، غواصان وسایل را از هواپیما به داخل آبهای شمال غربی پایتخت اندونزی ، جاکارتا بازیابی کردند: تکه های بدنه ، چرخ های هواپیما و لباس های خیس شده کودکان. ده کودک و نوزاد در پرواز از جاکارتا به شهر پونتیاناک در جزیره بورنئو بودند که حدود 90 دقیقه با یک سفر فاصله داشت.

به نظر نمی رسید که مقامات اندونزی بازمانده ای داشته باشند ، آغاز ناخوشایند سال در مجمع الجزایر پراکنده که تنها یک سال بدون سقوط هواپیمای اساسی می گذرد. آگاهان این صنعت می گویند ، با گسترش سریع صنعت حمل و نقل هوایی اندونزی ، استانداردهای ایمنی و عملیاتی از سطح بالایی برخوردار نیستند.

جوکو ویدودو ، رئیس جمهور اندونزی روز یکشنبه گفت: “من ، به نمایندگی از دولت و همه مردم اندونزی ، مایلم ناراحتی عمیق خود را از این فاجعه ابراز کنم.”

علت سقوط ، بعد از اینکه هواپیما در عرض یک دقیقه بیش از 10 هزار فوت ارتفاع از دست داد ، هنوز مشخص نیست.

محققان اندونزیایی اظهار داشتند که آنها محل شناسایی داده های هواپیما را در محل سقوط ، منطقه ای معروف به هزار جزیره تأیید کرده اند و امیدوارند به زودی جعبه های به اصطلاح سیاه را بازیابی کنند. ممکن است ماهها طول بکشد تا محققان بتوانند کیمیاگری هولناک هوا ، تعمیر و نگهداری هواپیما و تصمیم گیری خدمه پرواز را که ممکن است در این قسمت مهلک نقش داشته باشند ، متحد کنند.

نوركایو اوتومو ، محقق در شورای ایمنی حمل و نقل ملی اندونزی ، گفت كه شعاع نسبتاً باریك بقایا ، همانطور كه ​​در فیلم دیده می شود ، نشان می دهد هواپیما به جای منفجر شدن در هوا ، هنگام برخورد با آب ممكن است سقوط كرده باشد.

اما شکی نیست که آسمان اندونزی همچنان یکی از خطرناک ترین آسمان های جهان است که آلوده به تاریخچه ضعف ایمنی است که سال هاست گریبان شرکت های هواپیمایی داخلی را گرفته است. و همه گیری تلاش پیچیده ای برای بازگرداندن اعتبار و امور مالی آنها دارد.

بر اساس سقوط ترافیک مسافران ویروس کرونا ، خلبانان گفتند که این برای حفظ مزیت حرفه ای خود مبارزه است ، حتی اگر شرکت های حمل و نقل آنها آموزش شبیه سازی را ارائه دهند. خلبانان گفتند: Sriwijaya دارای دو شبیه ساز پرواز برای مدلهای قدیمی 737 است.

کاپیتان راما نویا ، رئیس انجمن خلبانان اندونزی ، که همچنین خلبان سریوجایا است ، گفت که وقتی پس از یک ماه استراحت پرواز کرد ، احساس کرد “دوباره روشن شده است”.

احساس زنگ زدگی فقط به خلبانان حامل های اندونزیایی محدود نمی شود.

گری سویتمن ، متخصص هواپیمایی اندونزی گفت: “در حال حاضر ، این نگرانی برای همه کشورها است.”

برای شرکت های هواپیمایی اندونزی که با حاشیه سود کم کار می کنند ، کاهش ترافیک مسافران در طی همه گیر شدن بیماری به ویژه سریع است. Sriwijaya Air ، که در سال 2003 در طی رونق هواپیمایی اندونزی تاسیس شد ، حتی قبل از همه گیری همه گیر بار بدهی بود. معامله قبلی برای احیای وضعیت او با اتصال به یک شرکت هواپیمایی دیگر از بین رفت ، حتی اگر سریوجایا هرگز تصادف نکرده بود که منجر به مرگ سرنشین شود.

آقای نجاتمن گفت: “روحیه خدمه به دلیل کاهش حقوق ناشی از همه گیری پایین است و در ساعات کم ماهانه نگرانی در مورد عملکرد خدمه قابل توجیه است.”

قبل از همه گیری ، خلبانان اندونزیایی ، به ویژه آنهایی که دارای هواپیماهای کم هزینه مانند Lion Air بودند ، گفتند که برای پرواز با هواپیماهایی که آنها را خطرناک می دانند تحت فشار قرار گرفته اند. شکایت از کار زیاد و رشوه خواری معمول بود ، همچنین ادعاهایی مبنی بر اینکه نظارت نظارتی در تلاش برای بلند کردن هواپیماها به هوا نازک شده است.

مجموعه ای از سانحه های مرگبار هواپیما در اندونزی ، نهادهای نظارتی اروپا را وادار به ممنوعیت حمل و نقل در این کشور برای سالها کرده است. در سال 1997 ، 234 نفر در اثر سقوط پرواز توسط حامل ملی Garuda در نزدیکی شهر مدان جان خود را از دست دادند. در سال 2014 ، 162 نفر در اثر سقوط هواپیمای ایرآسیا از سورابایا به سنگاپور در دریای جاوا جان خود را از دست دادند.

و در سال 2018 ، پس از آنکه سیستم ضد فولاد توسعه یافته بوئینگ بخوبی کار نکرد ، Lion Air 737 Max به دریای جاوا فرو رفت. ماه ها بعد ، 737 مکس دیگر ، مجهز به همان نرم افزار ضد فولاد ، در اتیوپی سقوط کرد و باعث شد کل ناوگان مکس تا پایان سال گذشته زمین گیر شود.

هواپیمای سریویجایا که روز شنبه سقوط کرد ، مکس نبود و مجهز به نرم افزار ضد فولاد مشکل ساز نبود.

خلبانانی که کاپیتان 54 ساله افوان را می شناختند ، که مانند بسیاری از اندونزیایی ها با یک نام شناخته می شود ، گفتند که او شجاع نیست. برادرزاده وی ، محمد اکبر ، گفت که او بیش از سه دهه پرواز داشته است.

کوکو ایندرا پردانا ، خلبان Lion Air که با سریویجایا پرواز کرد ، گفت: “کاپیتان افوان یک خلبان بسیار باتجربه بود.” “من به مهارت های او اعتقاد دارم.”

مدلی که کاپیتان افوان پرواز کرد ، سری 737-500 ، یک اسب کار آزمایش شده از نظر زمان و بدون نقص سیستمی مشخص است. با این حال ، هواپیمایی که روز شنبه سقوط کرد 26 ساله بود – سنی که برای نگه داشتن هواپیما در شکل عالی پرواز به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارد. و بارانهای موسمی پروازهای روز شنبه را کند کرده است.

آگاهان صنعت گفتند که سریوایایا فقط حدود یک چهارم ناوگان خود را در طی بیماری همه گیر پرواز داده است. نهادهای نظارتی این امر را گوشزد کرده اند برخی از مدلهای 737 بوئینگ اگر هفته ای پرواز نکرده باشد ، ممکن است لازم باشد که خوردگی احتمالی آن بررسی شود.

کاپیتان کوکو گفت: “ما از وضعیت هواپیماها که ماهها زمین گیر شده اند نمی دانیم.”

آقای محمد ، برادرزاده کاپیتان افوان ، گفت که خانواده وی خبر مشخصی از سرنوشت پرواز دریافت نکرده اند. او عموی خود را “الگوی” خود توصیف کرد که “همیشه لبخند می زد”.

کاپیتان افوان از کمک خلبان دیگو ماماهیت به کابین خلبان پیوست ، که طبق مشخصات LinkedIn نزدیک به شش سال برای سریویا به عنوان افسر اول ارشد کار کرده است. (حامل جزئیات عمومی خدمه پرواز یا هواپیما را منتشر نکرد ، مگر اینکه اعلام کند هواپیمای بوئینگ در “وضعیت خوبی” است).

آقای ماماهیت در LinkedIn نوشت: “من واقعاً پرواز را دوست دارم و از وظیفه خود برای پرواز با بوئینگ 737 در تمام مسیرهای داخلی اندونزی لذت می برم.” “من همچنین بسیاری از شهرهای زیبا و مناظر خیره کننده بسیاری از جزایر اندونزی را دیده ام.”

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *