یک سانحه هوایی اندونزیایی یک دهکده کوچک ماهیگیری را لرزاند


جزیره لانكانگ ، اندونزی – هندریک مولیادی در حال بررسی تله های خرچنگ خود بود كه صدای انفجار مهیبی را در آب نزدیك شنید. دریا ناگهان بلند شد و قایق ماهیگیر اندونزیایی را بلند کرد ، زیرا دود هوا را پر کرد.

او روز دوشنبه در خانه خود در جزیره لانكانگ نشسته بود و هنوز هم از آنچه دیده بود لرزیده است ، یادآور شد: “من خوش شانس هستم كه به من برخورد نكرد.” “مثل رعد و برق بود ، خیلی سریع. با برخورد به آب منفجر می شود. دیدم بقایایی شناور است. اینها لاشه هواپیما بودند. “

آقای هندریک 30 ساله یکی از پنج ماهیگیر خرچنگ بود که بعد از ظهر شنبه روی آب کار کردند وقتی پرواز 182 شرکت هواپیمایی Sriwijaya Air دقایقی پس از پرواز با 62 سرنشین ، 10 نفر از آنها کودک و نوزاد از آسمان سقوط کرد. . هواپیما در دریای جاوه ، حدود 300 فوت از جایی که آقای هندریک در حال ماهیگیری بود ، سقوط کرد.

یک جزیره معمولاً خواب آلود با تعداد نسبتاً اندک بازدیدکننده ، اکنون لانکانگ به پایگاهی برای عملیات جستجو و بازیابی با هدایت باسارناس ، آژانس ملی جستجو و نجات اندونزی تبدیل شده است. محل سقوط هواپیما کمتر از یک مایل با جنگل های حرا ، درختان نارگیل و موز این جزیره فاصله دارد.

ساکنان جزیره ، که اغلب در خانه های یک طبقه رنگارنگ زندگی می کنند ، اکنون می توانند ده ها کشتی را در دریا ببینند ، منطقه را برای آوار و اجساد شانه کنند و سعی کنند جعبه سیاه را بازسازی کنند.

پرواز سریوویایا که به شهر پونتیاناک در جزیره بورنئو پرواز می کند ، سومین هواپیمای مسافربری است که پس از پرواز از فرودگاه های جزیره جاوا ، در دریای جاوه بیش از شش سال سقوط می کند.

هواپیمای ایر آسیا 8501 در دسامبر 2014 در دریای جاوا در سواحل بورنئو با حضور 162 سرنشین هنگام پرواز از شهر سورابایا در اندونزی به سنگاپور سقوط کرد. سرانجام ، محققان فاجعه را عامل اصلی نقص در م componentلفه اصلی و پاسخ نادرست خدمه پرواز دانستند.

و در اکتبر 2018 ، پرواز 610 هواپیمای Lion Air به دریای جاوا در شمال شرقی پایتخت جاکارتا فرو رفت ، دقایقی پس از پرواز با 189 مسافر و خدمه سرنشین خود به Pangkal Pinang. سیستم سقوط یک بوئینگ 737 را خراب کرد ، هواپیمایی متفاوت از هواپیمایی که در آخر هفته سقوط کرد.

لانکانگ یکی از جزایر موسوم به هزار جزیره است که در واقع تعداد آنها حدود 110 است و در دریای جاوا در شمال جاکارتا پراکنده شده اند. برخی از این جزایر مقصد محبوب گردشگری هستند. برخی دیگر مانند Lancang تقریباً منحصراً به ماهیگیری اختصاص یافته اند.

آقای هندریک گفت: “بعد از سقوط Lion Air ، من اغلب فکر می کنم وقتی در دریا هستم و می بینم هواپیمایی در حال عبور است ، اگر هواپیما در اینجا سقوط کند ، چه می شود؟” “تعداد زیادی ماهیگیر در اینجا وجود دارد. قرار بود بمیریم. “

با طول کمتر از یک مایل و عرض یک سوم مایل ، لنسانگ محل زندگی حدود 2100 نفر است که تقریباً همه آنها در تجارت ماهیگیری فعالیت دارند. این جامعه کوچک و عمدتاً مسلمان فقط 15 مایل در شمال شرقی جاکارتا و یکی از نزدیکترین جزایر هزار جزیره به فرودگاه بین المللی سوکارنو-هتا شهر است.

هیچ خودرویی وجود ندارد و ساکنان با پای پیاده یا با موتور سفر می کنند. عرض جاده اصلی فقط یک باند است و پیاده روی در جزیره کمتر از یک ساعت طول می کشد.

تعداد کمی از جزایر تاکنون با هواپیما پرواز کرده اند. در روزهای روشن ، هنگام پرواز از جاکارتا به مقصد شمال ، می توان آنها را از بالای سر عبور داد. هنوز هم ، آقای هندریک گفت که او هرگز نمی توانست آنچه را که روز شنبه اتفاق افتاد ، پیش بینی کند.

وی گفت: “من هرگز تصور نمی كردم كه سقوط هواپیما در اینجا اتفاق بیفتد.”

رئیس 47 ساله روستایی در جزیره مختوم ، که مانند بسیاری از اندونزیایی ها فقط از یک نام استفاده می کند ، گفت بسیاری از خانواده های این جزیره امرار معاش می کنند و زندگی ساده ای دارند. لانكانگ عملاً توسط ویروس كرونا دست نخورده است و فقط سه مورد در هفته گذشته شناسایی شده است. اما ساکنان جزیره تحت تهدید سونامی زندگی می کنند.

بالاترین ارتفاع در کل زنجیره هزار جزیره 23 فوت است ، که بسیاری را در برابر افزایش سطح دریا و نوع طوفان های شدید که پرواز سریویجایا را قبل از پرواز کند می کند ، آسیب پذیر می کند. بلندترین نقطه لانکانگ هفت فوت بالاتر از سطح دریا است. برخی از ماهیگیران تصور کردند که سقوط روز شنبه سیل قریب الوقوع است.

آقای مختوم گفت: “نه تنها جزیره لانكانگ ، بلكه تمام جزایر هزار جزیره به دلیل تغییر آب و هوا توسط جزر و مد تهدید می شوند.”

وقتی هواپیما به دریا سقوط کرد ، آنقدر به جزیره نزدیک بود که پنجره ها را کوبید. یک صیاد ، صحابی ، با خدمه یک نفره خود در آب بود که تله های خرچنگ خود را در فاصله نه چندان دور از قایق آقای هندریک چک می کرد که فاجعه رخ داد.

آقای صحپی ، ماهیگیر 52 ساله ای از سال 1987 در جزیره لانکانگ ، گفت که چیزی شنیده که به نظر می رسد یک انفجار بزرگ است. او احساس کرد دریا قایق خود را بلند می کند و در زیر سطح چشمک های زرد و قرمز را مشاهده کرد. وی گفت: “من در حال بالا آمدن آب بقایایی دیدم.” “دود سیاه غلیظ هوا را پر کرده و باران شدید بود. آب زرد و قرمز بود. “

در ابتدا او فکر کرد که ممکن است یک سونامی رخ داده باشد ، سپس فهمید که قایق آقای هندریک به محل انفجار نزدیکتر است و تصمیم گرفت که احتمالاً رعد و برق به دوستش زده باشد.

وی گفت: “من می ترسیدم که توسط موج نورد شود.” “من راست و چپ نگاه کردم و قایق دوستم را ندیدم.”

وی گفت: “من هیچ صدای هواپیمایی را نشنیدم.”

او با عجله به خانه رفت تا خبر بد مرگ آقای هندریک را اعلام کند. اندکی بعد آقای هندریک برای تسکین او بازگشت و خبر از سقوط هواپیما داد.

آقای صحابی پس از اطلاع از سقوط ، پلیس را از جزیره به محل بازگشت و به آنها کمک کرد تا از لنگر برای کشیدن کابلها و قطعات لباس از هواپیما استفاده کنند.

تا روز یکشنبه ، جستجوگران هواپیماها را برای ثبت اطلاعات پرواز هواپیما پیدا کرده بودند و امیدوار بودند که به زودی آنها را بازیابی کنند. اما ممکن است ماهها طول بکشد تا محققان علت سقوط را مشخص کنند. تلاش ها برای بازیابی اجساد و بازیابی ضبط کننده ها از لاشه هواپیما روز دوشنبه ادامه داشت.

هواپیمای سریویجایا ، یک بوئینگ 737-500 ، قبل از برخاستن برای پرواز ایمن قلمداد می شد و این شرکت هواپیمایی هرگز دچار سانحه ای نشد که منجر به مرگ در هواپیما شد. بیش از 50 کشتی و هزاران نفر در جستجو و بازیابی نقش دارند.

آقای هندریک ، متولد و بزرگ شده لانسانگ ، از کودکی با پدرش ماهیگیری را آغاز کرد و از آن زمان ماهیگیر بود. هنگام سقوط ، او با خدمه دو نفره در قایق 33 متری خود بود.

وی گفت که پس از مشاهده امتناع از رفتن با پلیس برای نشان دادن مکان ، هنوز در چنین شوکی به سر می برد.

وی گفت: “من هنوز آسیب دیده بودم.” “من فقط در خانه نشسته بودم ، وقتی صحبت می کردم لرزیدم و لکنت داشتم. من تا الان اشتهایم را از دست داده ام. من هنوز شوکه شده ام “

مقامات از روز شنبه به صیادان خرچنگ لنسانگ اجازه بررسی دام های خود در نزدیکی محل سقوط هواپیما را نداده اند. آقای هندریک 550 تله دارد که در دریا منتظرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *