کارشناسان می گویند وقفه همه گیر بوئینگ هواپیما عامل احتمالی سقوط است


هواپیمای پیر در طی یک طوفان شدید در کشوری با سابقه طولانی از بلایای پرواز پرواز می کند. همچنین نه ماه است که فعالیت نمی کند.

طبق گفته وزارت حمل و نقل اندونزی ، هواپیمای Sriwijaya Air 182 که بعد از ظهر شنبه در دریای جاوا غرق شد و منجر به کشته شدن 62 مسافر و خدمه دیگر شد ، بیشتر سال گذشته پس از همه گیری همه گیر در آشیانه بود. ویروس کرونا ویران بسیاری از پروازهای تجاری را از بین برد.

تأثیر چنین مکثی در هواپیمای بوئینگ 737-500 26 ساله هنوز مشخص نیست ، اما کارشناسان هشدار داده اند که ادامه سقوط حمل و نقل هوایی می تواند خطرات بالقوه ایمنی را از هواپیماهای نفتالی ایجاد کند.

هیو گفت: “شروع به بالا بردن سر ما در مورد بازسازی این هواپیماها یک مشکل اساسی وجود دارد ، زیرا تا زمانی که آنها نه یا ده ماه در خدمت نباشند ، آنها باید کار خود را ادامه دهند وگرنه بدتر می شوند.” ریچی ، مدیرعامل Aviation Analysts International ، یک شرکت مشاوره ایمنی هواپیمایی استرالیا.

دوره خواب ، بار اضافی را برای بازرسی و نگهداری برای تعمیر قطعاتی که ممکن است خراب شده ایجاد می کند. آقای ریچی گفت ، علاوه بر این ، خلبانانی که ممکن است در حین سقوط به طور فعال پرواز نکرده باشند ، برای بازگشت به سرعت به زمان احتیاج دارند.

وی افزود: “همه این هواپیماها باید به آهستگی به بهره برداری برسند.” “همین را می توان در مورد خلبانان گفت.”

برای خلبانان ، آموزش در شبیه ساز پرواز یک روش اصلی برای حفظ مهارت پس از از دست دادن زمان پرواز است.

مانند اکثر شرکت های هواپیمایی تجاری ، شرکت هواپیمایی Sriwijaya Air مجبور به کاهش فعالیت های بیماری همه گیر شد. در یک برهه ، از 18 هواپیمای آن فقط 5 فروند استفاده شد. به گفته وزارت حمل و نقل ، بوئینگ سقوط کرده 737-500 در 23 مارس در آشیانه قرار گرفت و تا پایان سال دوباره شروع نشد.

خلبانان هواپیمایی نیز مدت طولانی در زمین مواجه هستند. کاپیتان افوان ، خلبان فرمانده پرواز 182 شرکت هواپیمایی Sriwijaya Air ، سال گذشته بیشتر وقت خود را در جلسات شبیه ساز پرواز صرف کرد تا مهارت های خود را حفظ کند.

وزارت حمل و نقل گفت که این هواپیما را در 14 دسامبر بازرسی کرده و در 17 دسامبر یک گواهینامه پرواز هوایی جدید صادر کرده است.

ماه گذشته پس از آغاز فعالیت هواپیما ، در تاریخ 19 دسامبر از یک انبار در سورابایا به جاکارتا ، پایتخت برده شد. با توجه به اطلاعات از او ، او روز دیگر خدمات مسافرتی خود را از سر گرفت سایت ردیابی Flightradar24.

جان پتچنیک ، سخنگوی Flightradar24 گفت: این هواپیما از زمان خروج از انبار 132 پرواز انجام داده است.

آقای پتچنیک در یک ایمیل گفت: “ما نمی توانیم بگوییم که آیا ذخیره سازی از عوامل سقوط بوده است ، اما محققان مطمئناً همه سناریوهای ممکن را بررسی می کنند.” “گزارشگر ثبت کننده اطلاعات پرواز در تعیین علت مفید خواهد بود.”

غواصان ناوگان هواپیما را برای ثبت اطلاعات پرواز در روز سه شنبه بازیابی کردند ، یکی از دو جعبه به اصطلاح سیاه که محققان برای کشف آنچه اتفاق افتاده استفاده می کنند.

مقامات بر این باورند که محل جعبه سیاه دوم – ضبط کننده کابین خلبان – در فاصله 50 فوت از ضبط کننده اطلاعات پرواز تنظیم شده است که روز سه شنبه بازسازی شد.

موذی بودن شرایط آب و هوایی و بقایای پراکنده در گل و لای 75 فوت زیر آب ، یافتن وسایل را دشوار می کند. ادم گفت ، اولین ضبط کننده توسط غواصان در حال انتقال قطعات بزرگ آوار و حفر دستی با گل و لای کشف شد. جودو مارگونو ، رئیس ستاد نیروی دریایی اندونزی.

مدل آوار نشان می دهد که هواپیما نسبتاً سالم به آب برخورد کرده است. کمیته ایمنی حمل و نقل ملی اندونزی روز سه شنبه اعلام کرد که قبل از سقوط منفجر نشده است.

جستجو در بین جزایر کوچک لنسانگ و لاکی روز چهارشنبه هنگامی که ارتفاع موج ها به هشت فوت رسید ، متوقف شد.

جفرسون ایروین یاووینا ، مدیرعامل شرکت هواپیمایی سریویجایا ایر ، در ماه مارس گذشته ، شرکت هواپیمایی سریویجا ایر تحت یک حسابرسی مستقل قرار گرفت که مجوزها ، کتابچه های راهنمای بهره برداری ، قطعات یدکی ، مدیریت ایمنی و کیفیت ، آموزش خدمه و نظارت بر هواپیما را ارزیابی می کند.

این ممیزی از طریق برنامه Standard Aviation Risk Standard انجام شد که توسط بنیاد ایمنی پرواز ، یک سازمان غیردولتی مستقر در اسکندریه ، ویرجینیا انجام شد.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی اعلام کرد که تیمی متشکل از چهار محقق از ایالات متحده را برای کمک به بررسی سقوط می فرستد. هیئت مدیره اعلام کرد ، این تیم با متخصصان اداره هواپیمایی فدرال ، جنرال الکتریک و بوئینگ همراه خواهد شد.

اندونزی محدودیت های سفر خود برای ویروس کرونا را برای محققان لغو کرده است.

پرواز هوایی 182 در سریویجایا تنها چهار دقیقه پس از پرواز از جاکارتا سقوط کرد و در کمتر از یک دقیقه بیش از 10 هزار پا سقوط کرد. تاکنون ، افسران بقایای شش قربانی را شناسایی کرده اند.

هواپیما در حال سفر به شهر پونتیاناک در جزیره بورنئو بود. سفر سریع باید کمی بیش از 90 دقیقه طول می کشید. این هواپیما در اوایل روز چهار پرواز دیگر انجام داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *