[ad_1]
جان کری ، فرستاده جدید ایالات متحده در زمینه تغییر اقلیم ، چند بار گذشته و به طور مکرر به رهبران جهان گفته است که ایالات متحده آماده کمک به جهان برای “افزایش جاه طلبی های خود” برای مقابله با گرم شدن کره زمین است. با این حال ، این می تواند به معنی تغییرات عمده ای برای نقش آمریکا در جهان باشد.
کارشناسان سیاست خارجی می گویند تلاش های دولت بایدن باید فراتر از پیوستن به توافقنامه پاریس باشد ، یک پیمان جهانی نزدیک به 200 دولت با هدف کاهش تغییرات آب و هوایی. انجام تغییرات آب و هوایی مستلزم ارزیابی مجدد همه موارد از اولویت های ایالات متحده در قطب شمال تا کمک به کشورهای شکننده است تا از عهده تأثیرات خطر آب و هوا برآیند.
جان دی پودستا ، یکی از مقامات سابق دولت اوباما گفت: “این باعث تغییر موقعیت دفاع ، تغییر موقعیت سیاست خارجی می شود.” “این شروع به تحریک تصمیم گیری در سیاست خارجی ، دیپلماسی و سیاست توسعه می کند.”
انتظار می رود اولین تشخیص این تغییر روز چهارشنبه صورت گیرد ، کاخ سفید سازمانهای اطلاعاتی را به تهیه ارزیابی اطلاعات امنیت ملی اقلیم هدایت می کند و به وزیر دفاع می گوید که خطر آب و هوای تأسیسات پنتاگون را تجزیه و تحلیل کند.
مگان او سالیوان ، مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور جورج دبلیو بوش که اکنون پروژه ژئوپلیتیک انرژی مدرسه را در هاروارد کندی اداره می کند ، گفت: “مقابله با تغییرات آب و هوایی می تواند و می تواند یک ستون اصلی سیاست خارجی دولت بایدن باشد.” “این به معنای گنجاندن مسائل آب و هوایی و زیست محیطی در سیاست های تجاری ، برنامه های کمک خارجی ما ، بحث های دو جانبه و حتی آمادگی نظامی ما است.”
آقای کری ، عضو ارشد شورای امنیت ملی رئیس جمهور بایدن ، مسئول پیمایش این تغییر است. در اینجا چهار نکته عالی وجود دارد که باید در هفته ها و ماه های آینده به آنها توجه کنید.
آیا ایالات متحده می تواند با مشکل آب و هوایی خود مقابله کند؟
آقای بایدن در اولین روز ریاست خود روند پیوستن دوباره به توافق نامه پاریس را آغاز کرد. اکنون قسمت سختی پیش می آید: ایالات متحده ، که مسئول بیشتر گازهای گلخانه ای است که از زمان صنعتی شدن کره زمین را گرم کرده اند ، باید اهداف خاصی را تعیین کند تا انتشار خود را تا سال 2030 کاهش دهد – و سیاست های داخلی را برای دستیابی به این هدف اعمال کند.
گرینپیس خواستار کاهش 70 درصدی انتشار از سطح 2010 شده است ، در حالی که موسسه منابع جهانی و سایر مدافعان ایالات متحده برای 50٪ فشار می آورند.
این آقای کری را در موقعیت دشواری قرار می دهد. اهداف جاه طلبانه تر ، پیش از مذاکرات بعدی آب و هوای جهانی که قرار است در ماه نوامبر در گلاسگو برگزار شود ، قدرت بیشتری برای سایر کشورها خواهد داشت. اما تعیین اهداف برای کاهش میزان تولید گازهای گلخانه ای داخلی ، به ویژه در مجلس سنا که تقسیم شده باشد ، چندان ساده نخواهد بود.
روز شنبه ، آقای كری در یك سخنرانی در جمع شهرداران آمریكا نشان داد كه دولت به دنبال تعادل بلند پروازانه و واقع بینانه است. وی گفت: “ما باید با واقعیت به گلاسگو برویم و با زور باید به گلاسگو برویم.”
چگونه ایالات متحده با چین برخورد خواهد کرد؟
آب و هوا ممکن است یکی از معدود زمینه های همکاری در روابط پرتنش واشنگتن و پکن باشد. این دو کشور بیشترین میزان انتشار در جهان و بزرگترین اقتصادهای جهان را دارند و بدون اقدامات بلند پروازانه از هر دو طرف ، هیچ راهی برای کاهش سرعت جهان وجود ندارد.
آقای پودستا گفت که دولت بایدن باید “پناهگاهی امن ایجاد کند که در آن سایر موضوعات گفتگو درباره تغییر آب و هوا را متوقف نکنند”.
واشنگتن جدید
چین نیز از برخی جهات پیشتاز است. رئیس جمهور وی ، شی جین پینگ ، در سپتامبر گذشته گفته بود که پکن در تلاش است تا سال 2060 خنثی شود ، به این معنی که قصد دارد انتشار کربن خود را گرفته یا با خرید وام برای پروژه های سبز مانند برنامه های کاشت درخت ، آنها را جبران کند.
آقای کری هدف 2060 چین را “به اندازه کافی خوب” توصیف نکرد.
بیهوده نیست که اولین اظهارات آقای کری به عنوان سفیر آب و هوا برای رهبران اروپا انجام شد. بهترین فرصت وی برای فشار بر پکن این است که این کار را با اقتصاد مهم دیگر جهان انجام دهد: اتحادیه اروپا.
ایالات متحده چه اهرمی دارد؟
آقای کری بارها اظهار داشته است که قصد دارد “جاه طلبی” همه طرف ها را افزایش دهد. ایالات متحده چندین چوب و هویج دیپلماتیک دارد.
به عنوان مثال آقای کری می تواند از توافق تجاری دوجانبه بین ایالات متحده و مکزیک برای ترغیب مکزیک به منظور سرمایه گذاری ایالات متحده در پروژه های انرژی پاک استفاده کند. این می تواند سرمایه گذاری خصوصی ایالات متحده را تشویق کند تا هند را ترغیب کند تا از زغال سنگ دور شود و انرژی تجدیدپذیر را تسریع کند.
و او می تواند کمک های توسعه ای را به ایالات متحده هدایت کند تا به کشورها برای حرکت به سمت اقتصاد سبز کمک کند – چیزی که واشنگتن به آن معروف نیست ، همانطور که کلی سیمز گالاگر ، یک مقام سابق دولت اوباما گفت.
دکتر گالاگر ، اکنون استاد دانشکده فلچر ، گفت: “دیدن ایالات متحده به عنوان کشوری که به کشورهای آسیب پذیر کمک می کند تا انعطاف پذیر شوند و توسعه کم کربن را امکان پذیر می کنند ، که در واقع باعث توسعه کربن کم می شود ، حسن نیت بسیار خوبی برای ما به ارمغان می آورد.” در دانشگاه تافتز “این یک چرخش بزرگ است.”
مدافعان آب و هوا از دولت بایدن می خواهند اطمینان حاصل كند كه كمك های توسعه برای كمك به كشورهای آسیب پذیر در انطباق با تغییرات آب و هوایی و همکاری با متحدان در اروپا برای تشویق كشورهای در حال توسعه به ساخت پروژه های پاك سازی انرژی به جای آلودگی نیروگاه های زغال سنگ.
کاخ سفید جزئیات کمی در مورد چگونگی استفاده از پول ایالات متحده برای دستیابی به اهداف آب و هوایی در خارج ارائه داده است. آقای کری فقط گفت که ایالات متحده پس از رد وعده 2 میلیارد دلاری خود به صندوق اقلیم سبز مورد حمایت سازمان ملل ، “از عهده تعهد مالی خود برای کمک به کشورهای آسیب پذیر در مقابله با خطرات آب و هوایی برآید”.
اتحاد ایالات متحده با کشورهای تولید کننده نفت چگونه تغییر خواهد کرد؟
فیل موجود در اتاق کاخ سفید متمرکز بر آب و هوا آنچه در رابطه با روابط آمریکا و عربستان سعودی انجام می شود است.
ژئوپلیتیک انرژی قبلاً تغییر کرده است. به لطف رونق شیل در داخل کشور ، ایالات متحده کم کم به نفت خاورمیانه وابسته شد. کاخ سفید ، با تمرکز بر آب و هوا ، تغییرات را تسریع می کند.
دکتر گالاگر گفت: “ما به این دلیل فرصتی برای بازنگری و بازسازی روابط خود در خاورمیانه داریم.” “تغییرات آب و هوا یک عامل اضافی است.”
به محض انتخاب آقای بایدن ، وارث تاج و تخت عربستان سعودی از برنامه هایی برای یک شهر بدون خودرو رونمایی کرد.
[ad_2]