[ad_1]
پس از آنكه ایالت اوهایو با تأمل اعلام كرد ساكناني كه حداقل یك بار از واكسن ویروس كرونا دریافت كرده اند می توانند یك میلیون دلار درآمدزایی كنند ، جك پپر در کلینیک خواب آور واکسیناسیون روستایی خود اتفاق قابل توجهی را مشاهده کرد.
برای اولین بار بعد از مدتی ، در در صف قرار گرفت. مقاماتی که استراتژی هایی برای چگونگی دادن دوزهای اضافی بودند ، ناگهان با تمام ظرفیت کار می کردند.
پپر ، مدیر بخش بهداشت در آتن کانتی ، یک شهرستان با حدود 65000 نفر در جنوب شرقی اوهایو ، گفت: “من فکر می کنم ما در طی چهار ساعت تقریبا 400 نفر کار کردیم. هر کجا که می روم ، مردم با من شوخی می کنند ، “هی ، من کی می خواهم میلیون دلارم را بدست آورم؟ “”
انتظارات در روز چهارشنبه به اوج خود رسید ، زمانی که کمپین قرعه کشی اوهایو – که یک “Vax-a-Milyon” (از جمله یک باند X بی ادب) محسوب می شود – چهارشنبه شب اولین برنده خود را در تلویزیون اعلام کرد. Abbigail Bugenske از سیلورتون ، اوهایو ، در نزدیکی سین سیناتی ، جایزه اول 1 میلیون دلار را از آن خود کرد.
کلرادو قرعه کشی واکسن 1 میلیون دلاری خود را در این هفته اعلام کرد و اورگان علاوه بر جایزه 10 هزار دلاری ، یک جایزه بزرگ 1 میلیون دلاری نیز ارائه می دهد. در جای دیگر ، مقامات دولتی و محلی با رویکردهای ساده (آبجو رایگان در شهرستان اری ، نیویورک) خلاقیت می یابند و پیشرفته می شوند (شام با فرماندار نیوجرسی ، کسی؟).
همه اینها برای جلب 40٪ باقی مانده از بزرگسالان و نوجوانان آمریکایی است که هنوز واکسن دریافت نکرده اند. اما موفقیت محرک ها در دوران ویروس کرونا نسبتاً ناشناخته مانده است و مبارزات درخشان 1 میلیون دلاری بحث های شدیدی را در میان سیاستمداران ، اقتصاددانان و مقامات بهداشتی ایجاد کرده است.
در اوهایو ، تصویر مخلوط است. در روزهای پس از اعلام دولت برای قرعه کشی واکسن ، بر اساس داده های ایالت ، میانگین تعداد واکسیناسیون های جدید در هر روز به 26000 واکسیناسیون جدید افزایش یافت ، در حالی که این رقم در حدود 15000 بود ، رونقی که کارشناسان در برخی از اوقات با کاهش تقاضا در کشور مهم توصیف کردند مقیاس هنوز هم ، این افزایش ها در مناطق روستایی – نه در بزرگترین شهرهای کشور – بیشتر به چشم می خورد و این کارزار تقریباً همزمان با اجازه گرفتن عکس برای نوجوانان 12 تا 15 ساله آغاز شد ، و این باعث ایجاد علاقه جدیدی شد.
بدون شک کمپین اوهایو که در طی پنج هفته به پنج نفر ساکن یک میلیون دلار کمک خواهد کرد ، سر و صدا ایجاد کرده است. و با دلیل خوب: احتمال برنده شدن یک میلیون دلار در یک قرعه کشی واکسن در روز چهارشنبه – البته ناچیز ، در حدود 1 در 2.7 میلیون نفر – برای اوهایو به مراتب بهتر از لاتاری های سنتی بود که احتمال آنها بیش از 1 در 12 میلیون است.
حتی کاخ سفید نیز آن را در نظر گرفته است. اندی اسلاویت ، یکی از بهترین مشاوران رئیس جمهور جو بایدن در مورد ویروس کرونا ، گفت: “فرماندار اوهایو ، مایک دی واین ، یک راز را فاش کرد.”
اما همه فروخته نمی شوند.
مبارزات انتخاباتی قرعه کشی توجه دموکراتهای اوهایو و جمهوریخواهان را به خود جلب کرد ، برخی از آنها آن را به عنوان “کلاهبرداری” و “آبشار” سو mis استفاده از منابع دولتی محکوم کردند. قرعه کشی – که به پنج جوان 12 تا 17 ساله بورس تحصیلی تمام وقت دانشگاه در اوهایو نیز کمک می کند – با دلار فدرال اختصاص داده شده به ایالات برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا ، که توسط دولت مجازات می شود. .
با این حال ، مشخص نیست که چشم انداز 1 میلیون دلاری تا چه اندازه درک مردم از واکسیناسیون را تغییر می دهد.
در کلمبوس ، بزرگترین شهر اوهایو ، بخش بهداشت و درمان شهرستان از ماه آوریل با کاهش علاقه روبرو شده است و اکنون حدود 5،000 واکسن در هفته توزیع می کند. دکتر میشیکا رابرتز ، کمیسر بهداشت عمومی کلمبوس ، گفت: “ما افزایش چشمگیری مشاهده نکرده ایم.”
(بخش ضروری
در حقیقت ، رابرتز می گوید ، در نظرسنجی های محله ، برخی از مردم دقیقاً به دلیل قرعه کشی ابراز تمایل به عکس گرفتن کرده اند. “آنها می گویند Vax-a-Million باعث می شود احساس فشار كنند:” چرا آنها سعی می كنند با پول ما را مسخره كنند و این واكسن را می گیرند؟ گفت رابرتز. “این فقط آنها را مکث می کند.”
در شهرستان هولمز ، یک منطقه روستایی با جمعیت آمیشی زیاد ، میزان واکسیناسیون زیر 15٪ باقی مانده است. مایک در ، کمیسیونر بهداشت گفت: “ما برای شهرستان خود کاملاً محافظه کار هستیم.” “ایده قرعه کشی و قمار در واقع چیزی نیست که مردم را هیجان زده کند.”
مطالعات نشان می دهد که محرک ها می توانند در افزایش سطح واکسیناسیون م effectiveثر باشند. در حالی که این کشور به افرادی که قبلاً واکسینه شده اند و به شدت مخالف هستند تقسیم شده است ، اما کارشناسان می گویند تکنیک هایی مانند قرعه کشی گروه سوم را هدف قرار می دهد: افراد حل نشده در محیط که ممکن است تزریق واکسن را در نظر داشته باشند اما آن را در اولویت قرار نداده اند.
نوئل بروور ، استاد رفتار بهداشتی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل گفت: “موثرترین تکنیک های تغییر رفتار ، تلاش برای ترغیب مردم یا تغییر تجارب اجتماعی آنها نیست.” “در عوض ، آنها به ساختن نیت های خوب موجود مردم اعتماد می کنند.”
هنوز هم برخی نگران هستند که ممکن است 1 میلیون دلار خیلی خوب باشد.
اوری گنیسی ، اقتصاددان رفتاری در دانشگاه کالیفرنیا ، سان دیگو ، که انگیزه ها را مطالعه می کند ، گفت که قرعه کشی واکسن هایی مانند واشنگتن در اوهایو می تواند سر و صدا و اشتیاق ایجاد کند ، اما او هشدار داد که ارائه پول زیاد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
به گفته وی ، یک سناریو را تصور کنید که در آن یک دانشکده پزشکی برای استفاده از کرم جدید آزمایش می کند و 50 دلار به شما پیشنهاد می دهد که شرکت کنید. حال ، تصور کنید که این مدرسه 50،000 دلار پیشنهاد می دهد.
سپس شما می گویید ، “نگه دارید ، نگه دارید ، من درگیر چه چیزی هستم؟” “، او گفت. به گفته وی ، رقمی بالغ بر 1 میلیون دلار می تواند به طور ناخواسته به عده ای نشان دهد که واکسن ها مشکل ساز هستند.
Brewer همچنین پرداخت های کمتر را ترجیح می دهد. وی گفت: 25 دلار برای دسترسی است. “1 میلیون دلار برای پیچاندن بازوی من است.”
DeWine ، یک جمهوری خواه ، از ایده قرعه کشی به عنوان محرکی قدرتمند ، البته آزمایشی ، در زمانی که هر شلیک به جلوگیری از انتقال ویروس کرونا کمک می کند ، دفاع کرد.
در مقاله مهمان روز چهارشنبه برای نیویورک تایمز ، DeWine تخمین زد که این کمپین بیش از 23 میلیون دلار تبلیغات رایگان برای واکسیناسیون ایجاد کرده است و این را موفقیت برنامه در بین جوانان ، اقلیت ها و ساکنان روستاها عنوان کرده است.
DeWine نوشت: “نتایج از وحشیانه ترین انتظارات من فراتر رفت.”
گارن روم ، یک مدیر بهداشت در هریسون ، اوهایو ، جایی که واکسیناسیون بیش از 140 درصد از زمان اعلام قرعه کشی افزایش یافته است ، گفت که حتی یک توده کوچک می تواند تفاوت ایجاد کند.
روم با بیان تأثیر کارزار انتخاباتی در سراسر کشور گفت: “اگر مورد دیگری باشد ، می تواند بر زمان تصمیم گیری تأثیر بگذارد.” “اگر بتوانیم به جای ماه جولای ، یک میلیون واکسن اضافی در ژوئن بگیریم ، ببینیم که این اتفاق می افتد.”
[ad_2]