هدف این فیلم انیمیشن هنگ کنگی آموزش امنیت ملی به کودکان است


HONG KONG – ابتدا تجسم های رنگی می آیند: یک انیمیشن در افق هنگ کنگ ، به عنوان سکانس اولیه نمایش کودک. سپس یک دختر و پسر خندان روی صفحه ظاهر می شوند ، که با جغد متحرکی کلاه فارغ التحصیلی و عینک های گرد را پوشانده است. آنها با هم یک توصیه غیرمعمول می کنند.

“بیایید درباره امنیت ملی بیاموزیم!”

بنابراین شروع می شود ویدیویی که توسط دولت هنگ کنگ رونمایی شد در این هفته میهن پرستی ، وفاداری و عشق شدید به قانون جوانترین ساکنان آن را پرورش دهیم.

هفت دقیقه بعد، پسر و دختر ، به رهبری عمو جغد ، گردباد گردشی از خطرات پیش روی هنگ کنگ مانند تروریسم و ​​نیروهای خارجی متخاصم می شوند. آنها درمورد نیروهایی که از آنها در برابر این خطرات محافظت می کند اطلاعات کسب می کنند: پلیس هنگ کنگ و در نهایت دولت مرکزی چین.

“ما هنوز جوان هستیم. چگونه می توانیم به جامعه و دولت خود کمک کنیم؟ “- پسر می پرسد ، و یک حباب فکر روی سر او شناور می شود.

دختر در حالی که لامپ بر رویش بلند می شود ، پاسخ می دهد: “می دانم! ما باید از قانون اطاعت کنیم.”

این ویدئو ، که به گفته مسئولان ، برای آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی استفاده خواهد شد ، بخشی از فشار گسترده تر برای تجدید نظر در برنامه درسی مدارس پس از ماه ها اعتراض شدید ضد دولتی در سال 2019 است.

دانش آموزان آن را ساخته اند تقریباً 40 درصد دستگیر شدگان در اوج تظاهرات ، بسیاری از مقامات معلمان را به فساد افکار جوانان و جهت دادن آنها علیه هنگ کنگ و چین متهم کردند. دفتر آموزش وعده داده است كه گوسفندان سیاه را از بین ببرد ، خصوصاً از آنجایی كه پكن در ژوئن گذشته قانون گسترده امنیت ملی را وضع كرد.

اکنون او نشان داده که چگونه قصد دارد این کار را انجام دهد – با دانش آموزان 6 ساله شروع می شود.

کارسون تسانگ ، دانش آموز دبیرستان و سخنگوی ایدئولوگ هنگ کنگی ، یک گروه فعال دانشجویی ، به این فیلم گفت: “نوعی زبان” ، افزود که وی نیازی به آموزش امنیت ملی دانش آموزان جوان نمی بیند.

این ویدئو اواخر روز پنجشنبه با او منتشر شد ده ها در صفحات از رهنمودها درباره اینکه چگونه به مدارس توصیه می شود دستورالعمل هایی را برای قانون جدید امنیت ملی ارائه دهند. این قوانین مشخص می کند که دانش آموزان مدارس ابتدایی باید در مورد چگونگی محافظت ارتش آزادیبخش خلق و اهمیت سازمان های دولتی مرکزی که مستقیماً در شهر فعالیت می کنند ، بیاموزند – این یک ماده جدید طبق این قانون است.

پیش از این ، مقامات چینی در هنگ کنگ ، مستعمره سابق انگلیس که هنگام بازگشت به چین در سال 1997 ، وعده داده شده بود درجه بالایی از استقلال داشته باشند ، در پس زمینه باقی مانده بودند.

دانش آموزان دبیرستان جزئیات قانون را مطالعه می کنند ، و آموزش امنیت ملی به موضوعات گسترده ای مانند زیست شناسی و جغرافیا تقسیم می شود. به معلمان گفته می شود تاكید كنند كه “دانشگاه محلی برای ابراز آرمانهای سیاسی نیست” و به دانش آموزان بگویند كه “وقتی بحث امنیت ملی در میان باشد ، دیگر جایی برای بحث و مصالحه وجود ندارد”.

در این دستورالعمل ها ، کارمندان مدرسه باید برای دانش آموزان یا معلمان از پلیس بخواهند. فعالیتهایی که می توانند مداخله در اجرای قانون را تحریک کنند شامل شعار دادن ، خواندن آوازهای سیاسی و پوشیدن لباسهایی با پیامهای سیاسی هستند.

کوین یونگ ، وزیر آموزش و پرورش در هنگ کنگ ، روز جمعه به خبرنگاران گفت: “برای شروع مدرسه ابتدایی قطعاً خیلی زود نیست.” “ما می توانیم ابتدا با چیزهای ساده شروع کنیم. در دبیرستان می توانیم بیشتر مطالعه کنیم. “

وی ادامه داد: به طور کلی ، ما در حال حرکت به سمت مفهوم امنیت ملی هستیم و امیدواریم دانشجویان را آموزش دهیم تا آگاهانه مسئولیت حفظ امنیت ملی را به عهده بگیرند.

در مقایسه با هشدارهای دقیق دستورالعمل ها ، ویدیو – با جلوه های صوتی عجیب و غریب ، سایه های پاستلی و انیمیشن های زیبا – حتی سبک نیز در دسترس به نظر می رسد. اما پیام او به بینندگان جوان در مورد چشم انداز چین برای هنگ کنگ کمتر روشن نیست.

جغد با تأیید اینکه “همه ما می دانیم که هنگ کنگ بخشی جدایی ناپذیر از کشور ماست” باز می شود – تکذیب فعالانی که خواهان استقلال هنگ کنگ شدند. سپس جغد با یک خط نقطه دار ژنتیکی را روی نقشه چین انجام می دهد که تایوان و مناطق مورد مناقشه دریای چین جنوبی را نیز به عنوان قلمرو چین اعلام می کند.

جغد سپس جنایاتی را که قانون امنیت افشا می کند ، تشریح می کند: او می گوید ، “بدون هیچ گونه تعریفی”. تروریسم ، با انیمیشن انفجار دینامیت. توافق نامه ای با یک کشور خارجی که با نقاشی مردی که کیسه های پول در دست دارد و توسط سیم های عروسکی کنترل می شود ، نشان داده شده است.

در تمام این مدت ، موسیقی متن – مبهم الکترونیکی ، بی وقفه خوش بینانه ، تا حدی یادآور موسیقی شرکتی برای حفظ – هرگز متوقف نمی شود.

بعداً ، جغد از اصطلاحاتی استفاده می کند که مخاطب جوان او بهتر می تواند آنها را درک کند. پیشنهاد می شود: “تصور کنید اگر بعضی از دانش آموزان در مدرسه آنچه را می خواهند مانند پرش از کلاس و دویدن دور و بر ، اینجا و آنجا انجام دهند”. درس چه خواهد بود؟

جغد همچنین قانون امنیت ملی ، که جرایمی را مجازات می دهد که می توانند با مجازات های ابد مجازات شوند ، مقایسه می کند با این انتظار که مردم موسیقی را در شب منفجر نکنند. در این گزارش آمده است: “تا زمانی که ما از حقوق و آزادی برخوردار هستیم ، باید تأثیر آن را بر دیگران نیز در نظر بگیریم.” دختری که با خوشحالی جلوی بلندگوها بلند می شد ، مطاعانه هدفون هایش را گذاشت.

در شبکه های اجتماعی ، برخی از آنها ویدئو را مسخره کردند زیرا انتظار داشتند دانش آموزان دبستان کلمات را غیرقابل انکار و تبلیغ کنند. دیگران نگران بودند که هنوز هم می تواند بسیار کارآمد باشد.

آقای تسانگ ، یک فعال دانشجویی ، گفت که کودکان خردسالی که در معرض مطالبی مانند ویدیو قرار گرفته اند ، زیر سوال بردن داستان های رسمی را نمی آموزند.

وی گفت: “در نهایت ، دولت در حال آموزش ذهن دانش آموزان دبستان است” ، و افزود كه معلمان از ترس قانون شکنی خود تسلیم نمی شوند.

ییپ کین یوئن ، نماینده سابق بخش آموزش و پرورش ، این رهنمودها را به طور گسترده تری تقبیح کرد ، و پرسید که چرا هیچ دوره مشاوره عمومی وجود ندارد؟

آقای ییپ گفت که او با ایده آموزش دانشجویان در زمینه امنیت ملی مخالف نیست. اما وی گفت که به نظر می رسد دستورالعمل های دولت برای تلقین است نه دستورالعمل ها.

وی گفت: “اگر قرار است آموزش امنیت ملی داشته باشیم ، باید آموزش باشد.” “این باید یک آموزش واقعی و واقعی باشد که ذهن دانش آموزان را باز کند نه آنها را افسرده کند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *