[ad_1]
پاریس – از پرونده نفوذ ناپذیر او در موزه لوور، لبخند مونالیزا صبح روز بعد با دید ناآشنایی روبرو شد: پوچی. این گالری ، که روزانه روز تعداد زیادی از بازدید کنندگان برای دیدن آن سرازیر می شدند ، در آخرین بسته شدن ویروس کرونا در فرانسه خالی بود.
دور گوشه پیروزی بالدار ساموتراکی آنها بی سر و صدا از روی یک پله مرمر حرکت کردند ، در غیاب چوب های سلفی و گروه های تور ، با شکوه بودند. در زیرزمین قرون وسطایی لوور ، ابوالهول بزرگ Tanis در تاریکی مانند شبح گرانیتی پشت میله های زندان نمایان شد.
با این وجود آرامش نادر و بی نظیر صدای زندگی در سالنهای بزرگ لوور درهم آمیخته است.
موش چکش تیمی از سقف بالای سر ابوالهول پیچید. موسیقی رپ از اتاق برنز زیر شنیده شد سقف Cy Tumbley در بال Sully ، در نزدیکی جایی که کارگران برای یک کف جدید غول پیکر پارکت می دیدند. در آپارتمان های قبلی لویی چهاردهم ، مرمتگران با نقاب جراحی از داربست بالا رفتند تا برگ های طلا را به قرنیزهای تزئین شده میخ بزنند.
پربازدیدترین موزه جهان که 10 میلیون رکورد در سال 2019 است ، عمدتا از خارج از کشور ، با طولانی ترین تعطیلی از زمان جنگ جهانی دوم دست و پنجه نرم می کند زیرا محدودیت های همه گیر گنجینه های آن را قفل نگه می دارد. اما بدون ازدحام جمعیت که می تواند روزانه به حدود 40000 نفر برسد ، کارمندان موزه از فرصت طلایی استفاده می کنند تا هنگام بازگشت بازدیدکنندگان ، یک بازسازی چشمگیر انجام دهند.
سباستین آلارد ، متصدی و مدیر بخش نقاشی لوور ، گفت: “برای برخی از پروژه ها ، قفل به ما اجازه می داد در مدت 5 روز آنچه را كه پنج هفته طول می كشید انجام دهیم.”
دوستداران موزه لوور باید از دیدن شاهکارهای همه گیر همه راضی باشند تورهای مجازی و هشتگ ها # لوورچزووس و MuseeLouvre. میلیون ها بیننده در این ماه بازبینی دیدنی و جذاب از سریال Luffin موفق در نتفلیکس را دریافت کردند که در آن بازیگر عمر سی با بازی در نقش یک دزد نجیب زاده در صحنه های اکشن در معروف ترین گالری های لوور و زیر هرم شیشه ای IM Pei شرکت می کند.
اما واقعیت مجازی به سختی می تواند جایگزین واقعیت واقعی شود. موزه لوور امیدوار است که دولت به زودی م institutionsسسات فرهنگی را به روی عموم مردم باز کند ، اگرچه تاریخ آن بستگی به روند ویروس دارد.
در همین حال ، از زمان اجرای آخرین محاصره فرانسه از 30 اکتبر ، ارتش کوچکی با حدود 250 صنعتگر در حال کار است. به جای انتظار تا روز سه شنبه – تنها روزی که لوور بسته شد – متصدیان ، مرمتگران ، متخصصان حفاظت از محیط زیست و سایر متخصصان پنج روز در هفته برای تکمیل یک اصلاح اساسی که قبل از همه گیری آغاز شده و معرفی تزئینات جدیدی که امیدوارند تا اواسط به پایان برسد ، رو به جلو هستند. -فوریه.
بخشی از کار نسبتاً ساده است ، مانند گردگیری قاب های تقریباً 4500 نقاشی. برخی از آنها هرکول هستند ، مانند تحولات در تالار آثار باستانی مصر و بال سلی. نزدیک به 40000 صفحه توضیحی به زبان انگلیسی و فرانسوی در کنار آثار هنری آویزان شده است.
حتی قبل از همه گیری ، موزه لوور به شدت به مدیریت جمعیت نگاه می کرد ، زیرا گردشگری گسترده به معنای خفه شدن بسیاری از گالری ها توسط گروه های گردشگری بود. در حالی که محدودیت های سفر تعداد بازدید کنندگان را کاهش داده است ، موزه ورود دارندگان بلیط با رزرو را با بازگشایی برای مطابقت با پروتکل های بهداشتی محدود می کند.
تغییرات دیگر برنامه ریزی شده است – به عنوان تجربه های جدید تعاملی ، از جمله جلسات یوگا هر نیم ساعت در روز چهارشنبه در نزدیکی شاهكارهای ژاك-لوئیس دیوید و روبنس ، و همچنین كارگاه هایی كه در آن بازیگران صحنه هایی از میزهای معروف را جلوی صفحه بازی می كنند.
مارینا-پیا ویتالی ، معاون تفسیر مدیر پروژه ها گفت: “اطلاعات اضافی برای این است که بگوییم موزه زندگی می کند و مردم حق دارند در اینجا این کارها را انجام دهند.”
وقتی اخیراً در سالن ها گشتم ، با دیدن آن لرز احساس کردم ناهید میلو او از پایه او بلند شد – منهای تابش خیره کننده آیفون ها – و در اوقات فراغت خود پرده پارچه ای شفاف که از سنگ مرمر آلوده نشده حک شده را تحسین می کرد.
در اتاق قرمز غاری – خانه نقاشی های برجسته فرانسوی ، از جمله تاج گذاری ناپلئون به عنوان امپراطور در نوتردام و قایق مدوزا، روحاتی با رنگ پوست خاکستری را به تصویر می کشد که فقط به زندگی چسبیده اند – او احساس می کرد که اوج گرفته است تا جمعیت توسط او بلعیده نشود.
در بال مصر ، متخصصان عتیقه یک سنگ گرانیت دو تنی را تمیز کردند که بر ورودی جدید مسلط خواهد بود. کارگران نیز در حال به روزرسانی هستند مصطبی، بخشی از یک مقبره مصری که در بین محبوب ترین آثار لوور است ، در یک گالری غبارآلود که با اره و چکش پراکنده شده است.
سوفی دوبرسون ، یک مرمت کننده ، مسواک مخصوص کودکان را برداشت و با ظرافت آلودگی هیروگلیف های استلا را که احیای سنوریت ، رئیس خزانه داری مصر در سلسله 12 ، در زندگی پس از مرگ را دستور می داد ، پاک کرد.
وینسنت روندو ، مدیر موزه لوور آثار باستانی مصر ، یک سازه موقت شش طبقه ساخته شده در اطراف مستابا را بازرسی کرد ، جایی که یک دیوار ورودی گوشه جدید به موقع برای بازگرداندن جمعیت مورد انتظار ساخته می شود.
آقای Rondot در حالی که جرقه هایی از ابزار برش کارگر در نزدیکی می آمد ، گفت: “هیچ کس ویروس را جشن نمی گیرد.” “اما ما می توانیم از این وضعیت استقبال کنیم زیرا به ما امکان می دهد روی کار تمرکز کنیم.”
در همان زمان ، پروتکل های فاصله اجتماعی تعداد کارگران مجاز در داخل خانه را محدود می کند ، که گاهی اوقات می تواند مانع پیشرفت شود.
به عنوان مثال پیشه ورانی که برگهای طلا را به اتاقهای لوئیس چهاردهم می مالند ، مجبورند ماسک خود را بردارند تا روی فلز نازک کاغذی باد کنند. کارگران باید از یکدیگر دور باشند تا بتوانند کار کمتری انجام دهند و کار طولانی تر شود.
همچنین همه گیر با برنامه ریزی نمایشگاه های ویژه باعث هرج و مرج شده است. لوور سالانه حدود 400 اثر به موزه های دیگر وام می دهد و برای نمایشگاه های ویژه وام های زیادی دریافت می کند.
آقای آلارد گفت: “این واقعاً پیچیده است زیرا همه موزه های جهان برنامه ریزی خود را تغییر می دهند.”
از آنجا که دولت ها محدودیت های جدیدی را برای محدود کردن مجدد ویروس اعمال می کنند ، پخش های ویژه به عقب رانده می شوند. وی گفت که وام اختصاص یافته به نمایشگاه در چندین موزه می تواند در داخل خانه توقیف شود و تحویل اثر هنری وعده داده شده دشوار شود.
روی یک عروسک فلزی کوچک در نزدیکی خودنگاره رامبراند جوان ، درخشان در یک برت سیاه غنی ، یک گردنبند طلای ضخیم و یک لبخند مطمئن در یک قاب بیضی شکل کاملا آرام. فیلم محبوب 1633 به موزه Ashmolean در آکسفورد وام داده شد ، اما به دلیل محدودیت سفر با ویروس کرونا ، به مدت سه ماه در آنجا مسدود شد. چند روز قبل ، او با کامیون از طریق یک تونل زیر آب در زیر کانال انگلیس که انگلیس و فرانسه را متصل می کرد به خانه خود در لوور بازگشت.
بلیز دوکوس ، سرپرست اصلی مجموعه نقاشی های هلندی و فلاندی لوور ، معمولاً وام هایی را به مقصد خود و یا از آنجا می گیرد ، اما فقط می تواند حذف رامبراند را از طریق فیلم تماشا کند. او هنگام خروج از شنل به کاله سفر کرد تا شاهکار را تحویل بگیرد و سرانجام شاهد بازسازی آن در اتاق لوور رامبراند بود.
آقای دوكوس گفت: “ما از بازگشت او خوشحالیم.”
در همان حوالی ، کارگران از داربست نورد بالا رفتند تا نقاشی عظیمی از ون دیک را بردارند ناهید از ولکان سلاحی می خواهد. این نقاشی که برای نمایشگاهی در مادرید در نظر گرفته شده بود ، از طریق تالارهای هلندی گرفته شد ، و در گذشته ستاره شناس ورمیر در حال مطالعه اسطرلاب بود ، قبل از اینکه به در کوچک در اتاق روبنس سقوط کند.
کارگران نقاشی را کنار گذاشته و آن را روی بالشها به یک گالری مجاور کشاندند و در آنجا بسته بندی شده و در صورت مجاز بودن محدودیت های همه گیری ، آن را ارسال می کردند.
وقتی دو نفر از نقاشی های هلندی به جای ون دیک مطرح شد ، آقای آلارد گفت: “کوید یک نیروی طاقت فرسا بود.” وی گفت: “در حال حاضر س soالات زیادی داریم – دشوار است که بدانید طی دو ، سه یا چهار ماه وضعیت چگونه خواهد بود.”
آقای آلارد ادامه داد: “اما با وجود کوید ، ما مثل همیشه به کار خود ادامه می دهیم.” “ما باید آماده استقبال از مخاطبان باشیم.”
[ad_2]