“جعبه سیاه” ناشی از سقوط هواپیما در اندونزی بازسازی شد


مقامات روز سه شنبه گفتند ، غواصان ناوگان اندونزی ضبط کننده اطلاعات پرواز را از هواپیمای Sriwijaya Air 182 پیدا کردند که بلافاصله پس از پرواز روز شنبه با 62 سرنشین در دریای جاوا سقوط کرد.

مقامات گفتند که بقایای برخی از قربانیان نیز در ده ها کیسه بدن به ساحل منتقل شد. تاکنون چهار قربانی شناسایی شده است. انتظار نمی رود بازماندگان این پرواز پیدا شوند.

بازیابی سریع ضبط کننده پرواز ، که بعضا به عنوان “جعبه سیاه” و یکی از این دو هواپیما شناخته می شود ، به کارمندان کمک می کند تا درک کنند که چرا بوئینگ 737-500 26 ساله فقط چهار دقیقه پس از پرواز از جاکارتا ، پایتخت ، سقوط کرد. هواپیما در حال پرواز به پونتیاناک در جزیره بورنئو بود ، پرواز حدود 90 دقیقه.

مقامات گفتند که غواصان ضبط کننده پرواز را از لاشه لاشه 75 فوت آب بین جزایر کوچک لانسانگ و لاکی بازیابی کردند.

بوئینگ دو ضبط کننده داده را در انتهای مخالف هواپیما حمل می کرد: یک ضبط کننده اطلاعات پرواز در دم هواپیما ، که می تواند اطلاعات مربوط به عملکرد مکانیکی هواپیما را در طول پرواز کوتاه خود ارائه دهد. و یک ضبط کننده صدای کابین خلبان که مکالمه بین خلبان و کمک خلبان را ضبط می کند.

محققان امیدوارند که تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در هر دو دستگاه بتواند تصویری واضح از آنچه در طول پرواز رخ داده ارائه دهد.

مقامات گفتند که هواپیما اندکی پس از پرواز از فرودگاه بین المللی سوکارنو-هاتا در جاکارتا نزدیک به 11000 فوت فرود آمد و لاشه هواپیما حدود 1200 فوت عرض و 300 فوت عرض است.

اندازه نسبتاً فشرده میدان آوار مربوط به هواپیمایی است که قبل از برخورد با آب منفجر نشده است.

هر ضبط کننده داده دارای یک چراغ جلوی صوتی زیرآب است که در صورت سقوط بوق می زند تا به جستجوگران کمک کند تا ضبط کننده ها را بازیابی کنند.

هادی تحجنتو ، فرمانده نیروهای مسلح ملی اندونزی گفت ، اما در این حالت ، چراغ جلوی صوتی از صدای بلند کابین خلبان شکسته و به طور جداگانه پیدا شد.

وی به خبرنگاران گفت که غواصان هنوز در حال جستجو برای ضبط خود هستند.

وی گفت: “ما مطمئن هستیم كه دیكتافون در كابین پیدا خواهد شد.”

Sriwijaya Air بیانیه ای صادر کرد و بیان داشت که این هواپیما از وزارت حمل و نقل ، تا 17 دسامبر سال 2021 ، گواهی قابلیت پرواز را دریافت کرده است.

سخنگوی این وزارتخانه ، آدیتا ایراواتی ، گفت که گواهی بهره برداری هواپیما در ماه نوامبر تمدید شد.

وی گفت: “Sriwijaya Air شرایط را دارد.”

آخرین سانحه لیست فاجعه های قبلی شرکت های هواپیمایی در اندونزی را کامل می کند. پرواز 8501 ایر آسیا در دسامبر 2014 در دریای جاوا در سواحل بورنئو سقوط کرد. و در اکتبر 2018 ، پرواز 610 Lion Air دقایقی پس از پرواز به دریای جاوا در شمال شرقی جاکارتا فرو رفت.

Dera Menra Sijabat در گزارش هایی از جاکارتا ، اندونزی شرکت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *