[ad_1]
پیشنهاد بودجه رئیس جمهور جو بایدن به ارزش 6 تریلیون دلار بیشترین افزایش در هزینه های فدرال از زمان جنگ جهانی دوم را نشان می دهد و دقیق ترین نگاه را به اولویت های اقتصادی کاخ سفید تا به امروز ارائه می دهد.
دولت در حال مذاکره با قانونگذاران در مورد چگونگی معرفی مراحل بعدی دستور کار خود است و بسیاری از مفاد بودجه با مقاومت جمهوری خواهان روبرو خواهد شد. اما این پیشنهاد چشم انداز جدیدی را در مورد هزینه های زیربنایی و برنامه های کاری دولت بایدن و تأثیر این گسترش گسترده شبکه اجتماعی در اقتصاد طی دهه آینده ارائه می دهد.
این بودجه همچنین بر این باور دولت بایدن تأکید دارد که اوضاع مالی قابل کنترل است و با توجه به نرخ بهره کم از نظر تاریخی ، اکنون زمان انجام سرمایه گذاری های اساسی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و کاهش نابرابری درآمد است. مقامات کاخ سفید می گویند هزینه ها برای رقابت پذیرتر شدن اقتصاد ایالات متحده در طولانی مدت بسیار مهم است.
این پیشنهاد که روز جمعه به طور رسمی منتشر خواهد شد ، بحث سیاسی را در مورد اینکه آیا کشور با توجه به افزایش کسری بودجه توانایی چنین برنامه های بلند پروازانه ای را دارد ، تقویت می کند.
مایا مک گوینس ، رئیس کمیته بودجه مسئول فدرال گفت: “تقصیر رئیس جمهور نیست که او چنین بدهی وحشتناکی را به ارث برده است ، اما وی مجبور است در مورد چگونگی رفع آن راهنمایی کند.” وی گفت: “صحبت درباره پرداخت همه ابتکارات جدید کاملاً خوب است ، اما رقم کل وام های اولیه این س questionsال را به وجود می آورد که آیا پس انداز وعده داده شده واقعاً محقق خواهد شد یا خیر.”
در اینجا نگاهی داریم به برخی از جنبه های اقتصادی طرح بایدن:
بدهی تپه ای نیست که بتوان در آن مرد
بدهی دولت در سال گذشته از اندازه اقتصاد فراتر رفته است و هیچ نشانه ای از انقباض وجود ندارد. بودجه رئیس جمهور پیش بینی کرده است که کل بدهی در اختیار جامعه بیش از ارزش سالانه تولید اقتصادی خواهد بود و در سال 2031 به 117 درصد اندازه اقتصاد رشد خواهد کرد.
دولت معتقد است که این بهترین شاخص درک میزان بدهی ملت نیست ، که تشخیص می دهد در بلندمدت باید به آن پرداخته شود. بخش عمده ای از هزینه های بودجه برای برنامه هایی مانند تأمین اجتماعی ، Medicare و Medicaid “اجباری” است.
جانت یلن ، وزیر دارایی روز پنجشنبه گفت که شاخص مورد نظر او این است که ایالات متحده چقدر سود پولی را که قرض گرفته است در مقایسه با اقتصاد کل پرداخت می کند. وی خاطرنشان کرد که این بار سرانجام و نرخ بهره نیز افزایش خواهد یافت ، اما ایالات متحده منابع نسبتاً کمی را برای پرداخت سود بدهی هزینه می کند.
هزینه های خالص بهره 303 میلیارد دلار در سال جاری یا 1.4٪ از تولید ناخالص داخلی است. طبق کمیته بودجه مسئول فدرال ، این رقم به طور متوسط زیر 50٪ تولید ناخالص داخلی طی 50 سال گذشته است.
یلن درباره هزینه های بهره در جلسه دادگاه روز پنجشنبه گفت: “این در داخل و زیر هنجارهای تاریخی باقی می ماند و من فکر می کنم باید به همین ترتیب باقی بماند.” “این معیاری است که من به دنبال ارزیابی پایداری امور مالی فدرال هستم.”
بازگرداندن پیش بینی های رشد به زمین
مدت هاست که دولت ها از پیش بینی های بیش از حد گلگون رشد اقتصادی به عنوان راهی برای تحقق بخشیدن به وعده های مالی خود استفاده می کنند. در زمان دولت ترامپ ، کاخ سفید سالها رشد پایدار 3 درصدی یا بیشتر را پیش بینی کرد و این امکان را فراهم کرد که کاهش مالیات 1.5 تریلیون دلاری بتواند بازپرداخت کند و بودجه متعادلی را تضمین کند.
کاخ سفید بایدن از چنین ترفندهایی در بودجه خود جلوگیری می کند. پیش بینی می شود اقتصاد این سال 5.2٪ و در سال 2022 4.3٪ رشد کند ، قبل از آنکه در بقیه دهه رشد 1.8٪ تا 2٪ داشته باشد. این درصدها با پیش بینی دفتر بودجه کنگره مطابقت دارد.
پیش بینی ها می توانند دولت بایدن را در معرض انتقادی قرار دهند که سیاست های آن باعث ایجاد ایالات متحده برای سالها رشد کند ، همان نوع انتقادی است که دولت اوباما از جمهوری خواهان با آن روبرو است. با این حال ، برخی از اقتصاددانان روز پنجشنبه گفتند که تولید ناخالص داخلی بهترین شاخص برای سلامت اقتصاد نیست.
جیسون فرمن ، استاد دانشگاه هاروارد و رئیس شورای مشاوران اقتصادی دولت اوباما ، در توییتر خود نوشت: “مهمتر از همه ، بسیاری از مزایای سیاست های رئیس جمهور شامل بهبود شرایط ، شرایط ، شرایط آب و هوایی است.” “بنابراین حتی اگر آنها چیزی به رشد اضافه نکنند ، باز هم یک پیشرفت محسوب می شوند.”
در اینجا هیچ نگرانی در مورد تورم وجود ندارد
بزرگترین انتقاد از برنامه اقتصادی بایدن این است که آیا اقتصاد بیش از حد گرم شده است. در ماههای اخیر تقریباً همه چیز افزایش یافته است ، اما کاخ سفید اصرار دارد که این نتیجه “انتقالی” اقتصادی است که در حال بازگشایی است. وی نشانه های تورم را مقصر مسائل لجستیکی مانند کمبودها و مشکلات در زنجیره تأمین می داند ، نه مسائل اساسی تر.
بودجه بایدن تا حد زیادی به این سناریو پایبند است. پیش بینی می شود شاخص قیمت مصرف کننده در سال جاری به 2.1٪ افزایش یابد ، در سال 2023 به 2.2٪ برسد و سپس از 2025 تا 2031 هر ساله 2.3٪ تعیین شود.
مقاومت این ارقام این واقعیت را رد می کند که برخی از مقامات دولت بایدن ، از جمله یلن ، روز پنجشنبه اذعان کردند که نرخ تورم بالا برای بقیه سال وجود دارد.
شاخص تورم بودجه برای نظارت کلیدی خواهد بود زیرا جمهوری خواهان ، از جمله دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق ، از افزایش قیمت ها استفاده می کنند و ادعا می کنند که بایدن برای مصرف کنندگان مضر است.
شرکتها برگه را می گیرند
دولت بایدن برای کمک به تأمین هزینه های پیشنهادهای خود ، در حال تهیه یک اصلاح اساسی در قانون مالیات است که شرکت های بزرگ بار اصلی آن را متحمل می شوند.
این بودجه به طور مفصل برنامه کاخ سفید برای افزایش مالیات شرکت ها به میزان 2 تریلیون دلار را توصیف می کند که با افزایش نرخ مالیات بر درآمد شرکت از 28٪ به 28٪ و اعمال اقدامات سختگیرانه برای محدود کردن برون مرزی ، حاصل خواهد شد. پیشنهادات مربوط به کد مالیات شرکت ها ، بسیاری از مفاد قانون تخفیف مالیاتی و مشاغل سال 2017 را که دستاورد قانونی ترامپ بود ، معکوس یا تغییر می دهد.
یکی از بندهای اساسی این قانون که به آن پرداخته نشده است ، سرنوشت کاهش مالیات بر درآمد مودیان با درآمد کم و متوسط است که باید قبل از سال 2026 منقضی شود.
این امر به دولت نیاز دارد تا طرحی را برای کاهش بیشتر مالیات پیشنهاد کند تا به قول رئیس جمهور مبنی بر اینکه مودیانی که کمتر از 400 هزار دلار درآمد دارند مالیات خود را افزایش ندهند ، ارائه دهد.
کمیته جمهوری خواه در مورد آداب و شیوه های مجلس ، که پیش نویس قانون سال 2017 است ، این حذف را یادداشت کرد.
آنها در بیانیه ای گفتند: “این آخرین نمونه ای است كه پرزیدنت بایدن قول خود را برای تأمین بودجه تریلیون دلار هزینه جدید فقط با مالیات دادن فقط از ثروتمندان یا شركت ها رها كرد.”
[ad_2]