برای برخی از صادرکنندگان غذاهای دریایی اسکاتلند ، Brexit می تواند کشنده باشد


لندن – کامیون هایی که از هزاران خرچنگ زنده ، خرچنگ دریایی و میگو پر شده بودند ، از شهر اوبان اسکاتلند که به جنوب می رفتند ، مجبور شدند ظرف 72 ساعت به مقصد خود در اسپانیا برسند تا مطمئن شوند که این بار در طول سفر زنده مانده است.

اما در حالی که انگلیس با قوانین جدید تجارت پس از Brexit کار می کند ، این سفر که قبلاً معمول بود ، اکنون برای صادر کننده پاول نایت ، مدیرعامل PDK Shellfish ، قمار پرمخاطره ای است.

آقای نایت در حالی که دو کامیون غول پیکر را تکان می داد گفت: “این مثل رولت است” و افزود که اگرچه او ده ها هزار پوند برای آماده سازی Brexit خرج کرده بود ، اما همچنان مبهوت بود که بازداشت در بندرهای فرانسه می تواند منجر به از محموله او نابود می شوند.

وی گفت: “ما تا آنجا که می توانیم برای Brexit آماده هستیم و هنوز در چهره به دنبال شکست هستیم” ، وی افزود که تنش در پیمایش توافق نامه های تجاری جدید او را به نقطه شکست رسانده است. آقای نایت افزود: “من خسته شده ام ، فشار بسیار شدید است – مثل این است که شما روی لبه چاقو باشید.”

از زمانی که انگلیس مرحله نهایی Brexit را در تاریخ 1 ژانویه به پایان رساند و از بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی خارج شد ، جهان برای صادرکنندگان انگلیس در این قاره تغییر کرده است ، و این نه به روش خوب.

علی رغم یک معامله تجاری بین انگلیس و اتحادیه اروپا در شب کریسمس ، وعده هایی که یک بار توسط مبارزان Brexit داده شده است ترک بلوک باعث می شود شرکت ها از بوروکراسی غیرضروری خلاص شوند اکنون مانند یک شوخی شوم به نظر می رسد. محموله هایی که در گذشته با کمترین سر و صدا مسافرت می کردند اکنون به اسناد حجیم ، از جمله اظهارنامه گمرکی و گواهی بهداشت محصولات غذایی نیاز دارند.

مشکلات مختلفی شرکت های انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است ، برخی از آنها فروش به سرزمین اصلی اروپا و حتی ایرلند شمالی را که بخشی از انگلستان است متوقف کرده اند ، اما اکنون به دلیل مرز زمینی با ایرلند ، عضو اتحادیه اروپا ، وضعیت گمرکی ویژه ای دارد.

اما عوارض تهدید ویژه ای برای صادرکنندگان غذاهای دریایی اسکاتلندی است که بسیاری از آنها به بازار اروپا اعتماد می کنند زیرا می گویند چنین تقاضایی در داخل وجود ندارد.

کالین اندرسون و سه همکار قبل از ارسال یک کامیون با خرچنگ های زنده ، یک روز کامل را صرف پر کردن مدارک جدید کردند. حتی همین امر او را وادار به تلاش برای دستیابی به آخرین سند مورد نیاز برای انتقال بیش از سه تن خرچنگ به هلند کرد.

آقای اندرسون ، مدیرعامل شرکت خرچنگ مستقر در پیترب (اسکاتلند) ، هنگام بحث در مورد مسیر حمل و نقل ، گفت: “ما فکر می کردیم که در اوج هستیم ، اما هنوز همه اسناد را نداریم.”

به گفته جیمی بوکانان ، مدیرعامل انجمن غذاهای دریایی اسکاتلند ، یک سازمان تجاری ، سیستم جدید “دیوان سالاری دیوانه” است. وی افزود: “بسیاری از گواهینامه ها مورد نیاز است و اگر همه آنها 100 درصد تراز نشده باشند ، حتی اگر این یک خطای تجاری باشد ، سیستم آن را رد می کند.”

برای شرکت هایی که در حال حاضر در تهاجم Covid-19 و سقوط تقاضای مهمان نوازی هستند ، ورود قوانین جدید تجارت احمقانه به نظر می رسد.

در ویدئویی که در توییتر منتشر شد ، Lochfyne Langoustines و Lochfyne Seafarms گفتند که سهام آنها در بندرها بسته است ، صادرات به سرزمین اصلی اروپا غیرممکن شده است و ممکن است این شرکت مجبور شود تجارت خود را ترک کند.

“به دنیای مدرن Brexit و آشفتگی که ایجاد می کند خوش آمدید. شگفت آور است که ما در این وضعیت قرار داریم “.

به گفته ویکتوریا لی پیرسون ، مدیر فروش جان راس جونیور ، تولید کننده ماهی قزل آلا دودی مستقر در آبردین ، ​​مقامات گمرک فرانسه بارهای زیادی از کامیون ها را رد می کنند ، ظاهرا بدون هیچ توضیحی.

وی در نامه ای به دولت نوشت: “به نظر می رسد كه دولت ما ما را بدون جلیقه نجات در آبهای سرد اقیانوس اطلس انداخته است.”

Donna Fordyce ، مدیر اجرایی Seafood Scotland ، یک گروه تجاری دیگر ، گفت: برای بدتر کردن اوضاع ، شکست IT در فرانسه و انگلیس بر مشکلات افزوده است.

وی در بیانیه ای گفت: این تغییرات لایه لایه باعث مشکلات اداری می شود که منجر به تأخیر ، خرابی مرزها و سردرگمی می شود.

“این شرکت ها رول توالت یا وسایل را حمل نمی کنند. آنها غذاهای دریایی فسادپذیر با بالاترین کیفیت را صادر می کنند ، که پنجره محدودی برای رسیدن به بازار اوج دارد. “خانم فوردیس گفت.

مشتریان به دلیل اضافه شدن زمان سفر ، برخی از محموله ها و حتی کالاهایی را که بعضی اوقات ارزش خود را از دست می دادند ، رد کردند.

آقای بوکان گفت: “من تعجب نمی کنم اگر این مرگ برخی از شرکت ها باشد.” برخی از آنها ده ها هزار پوند از دست می دهند و در بعضی موارد با صدها هزار برخورد می کند. »

به جای حداقل بوروکراسی ، اکنون صادرات ماهی به فرانسه انجام شده است روند 25 مرحله ای. علاوه بر اظهارات گمرکی ، هر محموله ماهی و غذای دریایی پس از بازرسی به گواهی بهداشت احتیاج دارد.

در بنادر ، ترافیک هنوز آزادانه از طریق کانال جریان دارد ، اما این تا حدودی به این دلیل است که بازداشت ها در جای دیگری هستند.

مرکز اصلی انتقال ماهی اسکاتلندی به بازارهای فرانسه DFDS است ، یک شرکت تدارکاتی دانمارکی که خدمات کشتی نیز انجام می دهد. وی بازرسی هایی را در لارخال ، نزدیک گلاسگو ، جایی که غذاهای دریایی قبل از حمل به بندرها و سپس به سرزمین اصلی ارسال می شد ، ترتیب داد.

اما ادغام با سیستم های مالیاتی و گمرکی دولت روان نیست و شرکت را مجبور به اجرای راه حل های دستی و کندتر می کند. در لارخال ، تأخیر در دریافت گواهی بهداشت امضا شده و بازداشت های دیگر از صادرکنندگانی که اسناد صحیح را ارسال نکرده اند ، وجود دارد.

توربن کارلسن ، مدیرعامل DFDS گفت: “افراد ما که باید اطلاعات را وارد کنند ، تاخیر زیادی دارند.”

بنابراین ، این شرکت در حال حاضر سفارشات جدید را از شرکت های کوچکتر ، که کالاهای آنها باید در یک کامیون با اسناد بسیار متفاوت گروه بندی شوند ، قبول نمی کند.

از آنجا که هر محموله به گواهینامه مناسب نیاز دارد ، مشکل هر یک از آنها می تواند کل بار را متوقف کند.

آقای کارلسن گفت: “ما بسیار سختگیر بودیم.” “بنابراین ، من معتقدم ، همه دیگران اطمینان دارند که اگر اسناد خود را نداشته باشید ، نمی توانید وارد بنادر شوید. زیرا اگر این کار را انجام دهید و نتوانید حرکت کنید ، پس مشکلات عملیاتی بسیار بزرگتر و مشکلات زنجیره تامین را به خطر می اندازید. “

از نظر هزینه های اضافی ، دولت اسکاتلند تخمین می زند که تاخیرهای جدید مرزی ، از جمله تشریفات جدید گمرکی ، 7 میلیارد پوند هزینه داشته باشد ، یعنی حدود 9.5 میلیارد دلار در سال برای مشاغل انگلیسی.

بسیاری از صادرکنندگان اسکاتلندی از این که انگلیس تصمیم گرفته است چندین ماه با حذف این اعوجاجات از سیستم ، کامیون های اروپایی را رانندگی کنند ، بسیار ناراحت هستند ، فرانسه قوانین جدید روز 1 را معرفی می کند.

آنها می خواهند که دولت با مقامات فرانسوی درباره امتیازات مذاکره کند و از آنجا که نظرسنجی ها نشان دهنده حمایت اکثریت از استقلال اسکاتلند است ، مشکلات صنعت دریایی احتمالاً به کینه لندن کمک می کند. اکثریت اسکاتلندی ها که در همه پرسی Brexit در سال 2016 رأی دادند ، می خواستند در اتحادیه اروپا بمانند ، اما تعداد آنها از رای دهندگان انگلیسی زبان و ولزی کمتر بود.

اما اگرچه ممکن است در ماه های آینده با برطرف شدن مشکلات دندان درآوردن ، سیستم از کارآیی بیشتری برخوردار شود ، اما اکنون که انگلیس از اتحادیه گمرکی و بازار واحد اتحادیه اروپا خارج شده ، بعید است بوروکراتیک تر شود.

این ناگزیر بدان معناست که میلیون ها فرم دیگر از صادرکنندگان مورد نیاز است و دولت که از صادرکنندگان می خواهد افق دید خود را باز کنند و به دنبال بازارهای خارج از اروپا باشند ، ماه ها است که به آنها هشدار می دهد تا خود را برای شرایط تجارت پس از Brexit آماده کنند.

اما برای آقای نایت از اوبان ، هیچ تمهیدی نمی تواند این امکان را ایجاد کند که محصول فاسدشدنی وی ساعت ها در صف سایر ماشین های منتظر بازرسی هنگام ورود به بندر فرانسه در صف بماند.

وی می گوید ، مقامات فرانسه در تلاش خود هستند و دو کامیون وی این کار را با موفقیت انجام داده اند. اما آنها در فصل تعطیلات که ترافیک به طور غیرمعمولی کم بود سفر می کردند – وضعیتی که مطمئناً تغییر خواهد کرد.

آقای نایت با وجود بازار کم برای صدف های برتر خود در انگلستان ، گفت که تنها راه برای زنده نگه داشتن شرکتش ادامه تجارت صادرات فراملی است ، حتی اگر شانس مخالف آن باشد.

وی گفت: “در برهه ای از زمان ما كلید اشتباه را در رایانه لمس می كنیم یا در سندی تاریخ اشتباه وجود دارد.” “این مسئله نیست که آیا آنها من را می گیرند ، اما چه زمانی.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *