[ad_1]
تقاضا برای عدالت روز پنجشنبه هنگامی افزایش یافت که بستگان قربانیان سانحه مترو را در مکزیکو سیتی به خاک سپردند و مقامات را به سهل انگاری که منجر به جان 25 نفر شد متهم کردند.
رئیس جمهور ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ، ادعاهای مربوط به ریاضت اقتصادی خود را در فاجعه سقوط روز دوشنبه ، هنگامی که بخشی از یک مسیر بلند شده سقوط کرد و منجر به سقوط قطار شد ، رد کرد.
اما در مراسم خاکسپاری در پایتخت ، خانواده های ویران شده خواستار توضیح چگونگی وقوع فاجعه شدند و خواستار محاکمه مسئولان شدند.
همچنین بخوانید خطوط ریلی قطارها در مکزیک حداقل 20 کشته و دهها مجروح برجای گذاشت
لوئیس دیاز 17 ساله پس از به خاک سپردن پدرش خوان لوئیس دیاز که معمولاً با اتوبوس سفر می کرد اما در روز حادثه مترو را سوار کرد ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “این تقصیر ما نبود. مقامات مسئول هستند.”
وی گفت: “ما نه تنها تحت تأثیر قرار گرفتیم. افراد دیگر نیز بستگان خود را از دست دادند. افراد زیادی زخمی شدند.”
لوئیس هرناندز که پدرش نیز در میان کشته شدگان بود ، گفت که “خواهان عدالت برای مادرم است زیرا پدر من نان آور خانه است”.
همچنین بخوانید رئیس جمهور مکزیک پس از سقوط مترو گفت: “این هیچ ارتباطی با پس انداز ندارد.”
مرد 61 ساله با یکی از دو خودرویی که در هنگام ریزش روگذر سقوط کرده بود در حال مسافرت بود.
هرناندز گفت: “پدر من مرده است و هیچ کس نمی تواند او را برگرداند.”
مادرش با گریه بی دردسر گفت: “ما قصد داریم شکایت کنیم ، اما در حال حاضر می خواهیم همه اینها را پشت سر بگذاریم.”
در میان قربانیان یک پسر 12 ساله به نام براندون جیووانی بود که روز چهارشنبه آرام گرفت.
کلودیا شین باوم ، شهردار مکزیکو سیتی ، در یک کنفرانس خبری گفت که شرکت مهندسی نروژ DNV ، که وظیفه کمک به دادستان ها را در تحقیقات داشت ، “تجزیه و تحلیل علل اصلی” این حادثه را انجام خواهد داد.
وی گفت: “یعنی آنچه باعث ایجاد این وضعیت به طور کلی پس از ساخت آن شده است ،”
خط مترو که نیمه متلاشی شد ، جدیدترین خط در این شهر است ، از زمان افتتاح آن در سال 2012 با مشکلات زیادی روبرو شده است.
اتحادیه کارگران مترو شکایت داشت که مهندسان قبلاً در موارد مختلف نگرانی ها را در مورد این خط گزارش کرده اند.
مکزیکی ها علیه فساد ادعا می کنند که ریاضت اقتصادی لوپز اوبرادور منجر به کاهش بودجه مترو شده است.
انجمن کارفرمایان کوپارمکس همچنین پیشنهاد می کند که این حادثه شامل کاهش هزینه های عمومی بوده است ، بیانیه ای که رئیس جمهور قاطعانه آن را رد کرده است.
این پوپولیست چپگرا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: “تحقیقات برای یافتن علل این فاجعه از قبل آغاز شده است …
بودجه سیستم مترو بر اساس پیش بینی سالانه فروش بلیط و کمک های دولت است.
شین باوم ، یكی از نزدیكان لوپز اوبرادور ، گفت: “با توجه به همه گیرى ، در كاهش درآمد خود كاهش یافته است.”
وی به خبرنگاران گفت: “دولت مجبور به پرداخت یارانه اضافی برای مترو بود.”
این حادثه فقط یک ماه قبل از انتخابات میان دوره ای 6 ژوئن رخ داد که در آن حزب لوپز اوبرادور قصد دارد کنترل مجلس عوام کنگره را حفظ کند.
این خشم دو طرفدار سیاسی و رقیب اصلی وی برای نامزدی حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 را در بر گرفت.
یکی از آنها ، شینباوم ، با این س facingال روبرو است که آیا شبکه از زمان روی کار آمدن در سال 2018 به اندازه کافی حفظ شده است؟
وزیر خارجه ، مارسلو ابرارد ، در سمت قبلی خود به عنوان شهردار مکزیکوسیتی ، توسعه و افتتاح خط دخیل در این سانحه را بر عهده دارد.
ابرارد قول داد كه در بررسي اين حادثه كاملاً همكاري كند.
وی گفت مسئولیت اداری وی برای این پروژه پس از دوره ریاست وی در سال 2006 تا 2012 پایان یافت.
ابرارد گفت: “شناخته شده است که اولین نشانه های سوf عملکرد در قسمت مرتفع خط پس از زمین لرزه در سال 2017 بوجود آمد که منجر به کشته شدن 370 نفر ، عمدتا در پایتخت شد.”
[ad_2]