آنچه در مورد سقوط هواپیمای بوئینگ 737-500 سریویجا می دانید


سقوط یک هواپیما در اندونزی که بیش از 60 نفر را حمل می کرد ، در زمان دشواری برای غول هواپیمایی بوئینگ رخ داده است ، شهرتی که با سالها تحقیق در مورد سقوط های مرگبار شهرت خود را فلج کرده است.

در حالی که مقامات هنوز در جستجوی علت هستند ، هواپیمایی که روز شنبه در حوالی جاکارتا ، پایتخت اندونزی سقوط کرد ، یک اتومبیل 26 ساله و 737-500 بود که دارای سابقه ایمنی خوبی بود. هواپیمای مرکز بحران بوئینگ 737 مکس بود ، نسخه بعدی با نرم افزار ضد فولاد معیوب که منجر به دو سانحه مرگبار شد.

آنچه در مورد هواپیمای بوئینگ در سقوط در اندونزی باید بدانید ، در اینجا آمده است.

مشخص نیست که علت سقوط هواپیما چیست. پرواز 182 هواپیمایی Sriwijaya Air که به شهر پونتیاناک در جزیره بورنئو سفر می کرد ، پس از تاخیر در شرایط بد آب و هوایی ، در میان باران سیل آسای فصل موسمی بلند شد. او در کمتر از یک دقیقه بیش از 10 هزار پا پایین آمد ، با توجه به سایت ردیابی Flightradar24.

اندونزی ، مجمع الجزایر هزاران جزیره ، به شدت به حمل و نقل هوایی وابسته است. اگرچه این کشور سابقه طولانی در تصادفات هواپیمایی دارد ، از زمان آغاز به کار در سال 2003 ، هواپیمایی Sriwijaya Air حتی یک مورد سقوط مرگبار نداشته است.

هواپیمای درگیر در سقوط هواپیمای سریوویایا ، که بلافاصله پس از برخاستن از جاکارتا در روز شنبه ارتباط خود را از دست داد ، یک بوئینگ 737-500 بود ، یک مدل اثبات شده در دهه 1980 ساخته شد ، نه 737 مکس مشکل دار ، که پس از سقوط مرگبار در 2018 و 2019

هواپیمای درگیر در سانحه روز شنبه نمونه اولیه 737 است و 26 سال است که در خدمت است. وی پیش از تحویل به هواپیمایی Sriwijaya Air در سال 2012 ، پیش از این از هواپیمایی قاره و یونایتد ایرلاینز پرواز کرده بود. بانک اطلاعات آنلاین هواپیماها.

737-500 همان سیستم ضد فولاد 737 مکس را ندارد که در سقوط یک پرواز دیگر اندونزی به نام Lion Air Flight 610 در سال 2018 باعث کشته شدن همه 189 سرنشین شد. همین سیستم عامل سقوط 737 مکس در اتیوپی در مارس 2019 بود که منجر به کشته شدن 157 نفر شد.

این تصادفات ناوگان مکس در سراسر جهان و بحران بوئینگ را مجبور کرد. این شرکت مدیرعامل خود را برکنار کرد و سال گذشته گفت که زمین حداکثر بیش از 18 میلیارد دلار هزینه دارد ، یک ضربه شدید حتی قبل از اینکه بیماری همه گیر ویروس کرونا به صنعت وارد شود.

هفته گذشته ، این شرکت گفت که برای پرداخت 2.5 میلیارد دلار ، از جمله 500 میلیون دلار به یک صندوق قربانی ، برای حل اتهام توطئه جنایی برای کلاهبرداری از اداره فدرال هواپیمایی در ارزیابی ارزش 737 Max توافق کرده است.

هواپیمای 737 مکس با مشکل ماه گذشته پروازهای خود را از سر گرفت ، پرواز 718 خطوط هوایی امریکا اولین پرواز تجاری خود را از زمان لغو فرمان زمینی FAA در ماه نوامبر انجام داد. قبل از اجازه پرواز مجدد ، هر هواپیمای 737 Max باید کابل و نرم افزار اصلاح شده داشته باشد.

هواپیمای 737-500 با خرید 20 هواپیما در سال 1987 از خطوط هوایی Southwest معرفی شد. ریچارد وست ، مورخ شرکت های Southwest گفت ، این شرکت هواپیمایی از مدل 122 ظرفیت استفاده می کند تا مسیرهای طولانی تر را با استفاده از مسافران کمتری مدیریت کند. در سال 2016 نوشت. این نیاز با از بین رفتن تجارت طولانی مدت آن و از بین رفتن 737-500 مورد آخر در جنوب غربی در سپتامبر 2016 از بین رفته است.

از نظر تاریخی ، 737-500 هواپیمایی ایمن برای پرواز است. مجموعه ای که به آن تعلق دارد ، که شامل 737-300 و 737-400 است ، در بیش از سه دهه فعالیت 19 مورد تصادف منجر به فوت داشته است ، یا هر چهار میلیون عزیمت حدود یک حادثه مرگبار ، طبق گزارش بوئینگ برای سال 2019.

چهار مرگ قبلی در سالهای 737-500 گزارش شده است ، از جمله فاجعه در کره جنوبی در سال 1993 ، تونس در سال 2002 و در روسیه در سال های 2008 و 2013 ، طبق شبکه ایمنی هواپیمایی.

بوئینگ 389 از 737-500 قبل از قطع مدل تولید می کرد. طبق گفته ، بیش از 100 مورد در ایرلاین های کوچکتر در سراسر جهان در کشورهایی از جمله افغانستان ، ایران ، نیجریه ، روسیه و اوکراین مورد استفاده قرار می گیرند وب سایت ردیابی Planespotters.net.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *